Första advent!

När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent!




Ja, då var det första advent!
Jag har varit hos mormor och morfar i helgen! Mamma och pappa har varit i polen...

Igår, på luciatåget så gick det toppen! Jag kunde alla låtar, dom hade ju övat i (vi säger) två månader och vi i två dar. Men bra gick det, enligt mig så sjöng jag ju bäst av Nora och mig. Men det klart, JAG ÄR JU BÄST!

Idag så kom mamma, pappa, min morbror och hans fru och åt lunch hos mormor och morfar...! Mamma och pappa hämtade ju mig också!

Mormor och jag bakade peppakakor igår! Alltid lika roligt och gott !
Nu är den första (eller tredje) lussekatten provsmakad, och snö ärdet ute...kan det bli bättre julstämmning?

Idag har jag spelat sims och slappat lite. Jag läste ut min  bok hos mormor och morfar, Kram från Alice. 
Den var bra! Jag höll på att gråta ett par gånger....

Pok ♥ 
Postat av: Alexandra

Hoppas du haft en bra Första advent, för det har jag haft. Var på julskyltningen inne i stan och på julmarknad. :)



Kramar.

2010-11-28, 18:33:50 - URL: http://underbaraalex.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Vilken härlig 1:a advent det har varit. Det känns som om vi har hunnit med en hel massa i helgen...

Nu ska det bli skönt att krypa ner i sängen och sova gott inför en helt ny skojig vecka!

Ha det bäst!

Kramen.

2010-11-28, 19:37:11 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: WilmaH

Om du inte har så gå in på min blogg och Läs inlägget som heter "BussOlycka!!!!!!!!!!"



Herrå! <33 Hoppas att du har haft en trevlig advent!!

2010-11-29, 15:05:56 - URL: http://livetenligtwilmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: