Hemska filmer!!!!!!

Idag i skolan på So lektionen, så var det riktigt hemskt...vi kollade på en film om tyskland. Om Hitlers tid. Vilket iallfall fem tjejer hatade! Jag beskriver som du Wilma....

jag, Wilma, TildaR och Maria satt och snyftade igenom hela filmen! Det var hemskt, det handlade om konsentrationsläger! Och med bilder på fångarna.... Nej, tänk på nåt annat.

Idag har jag och Alva, Julia och Hilma varit hemma hos mig och skrivit på skoltidningen!
Rätt kul, jag är nu med i den gruppen för er som har missat det.
Jag och Julia ska nog ta en liten Boktipsrunda i biblioteket imorron och interjuva!

Idag MÅSTE jag göra engelska läxan, glosor och text.
Glosorna kan jag men, ja , det är inte så lätt att läsa upp en text inför hela klassen när man bara har övat två gånger. Sedan måste jag bestämma en sak jag ska berätta om på Speak up. Sångläxan ska övas, och läsa vill jag hinna med... Lite att göra :)

Vi sjunger just nu:


Taylor swift, Mine

Wilma, om du lyssnar riktigt noga så hör du att dom körar Hold on!
Den är rätt bra, jag ska nog ta och läsa lite läxor och boken samtidigt och lyssna på Mine, smart jag är ;)

Pok ♥
Postat av: Carina - inspirera

Det är otroligt hemskt det som hände i Tyskland under Hitler-tiden. Vi måste hjälpas åt så att det inte händer igen...

Du har minsann ett ganska fullspäckat schema...det är bara att hugga i ;)

Kramen.

2011-01-19, 22:29:30 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: