Pizza bolognese....mmm

Nu har jag både ätit och gjort mat!
Det blev pizza bolognese! Gottigottgott :D


Ser det gott ut? Okej, kanske lite suddig men det är en bild iallafall!

Idag har vi haft slöjd. Sista gången med Ove.... Lite tråkigt men vi får träffa honom nästa termin ;)
Eftersom att det var sista gången så fick vi inte göra något stort projekt, så jag gjorde en sådanhär:


Det är en ljus"lykta". Det tog inte så lång tid att göra. Jag sågade av en bit trä och sedan gjorde Ove ett hål.
Tjofs, så var det klart :)
Jag tyckte den var lite tråkig, så jag målade en smiley på en "träknapp". Det blev jättebra, faktiskt!

Som sagt, har vi haft slöjd idag.

Vi har börjat med Elektricitet, i No, kanske lite roligare.
Jag tycker att jag borde lära mig lite...
Både min pappa, brorsa och (LITE) min mamma jobbar ju med det....så jag tycker att jag borde veta lite grundkunskaper :)

I matten har det gått bra! Jag är på diagnosen. Det var rätt enkelt med "stapeldiagram och cirkeldiagram". Iallafall för mig!

Jag hade mentorssamtal idag. Det gick väl bra. Jag fick lite nya mål....bra :)

Inget annat?! Nej.

Pok ♥

Postat av: WilmaH

Ja, då blev det slöjd-byte :)

Jag är inte på diagnosen, jag är ju inte grymt duktig på matte, så att jag kommer att fråga dig rätt mycket om vi har någon mattelektion tillsammans nu när jag sitter bredvid dig, hehe ;)

Jag ska ta med mig min mattebok hem imorgon, så att jag kommer fram en bit. Vi MÅSTE vara på diagnosen på tisdag och jag vill vara säker så jag tar hem matteboken imorron (glömde den nämligen idag ...)



Ha Det Så Bra! <33

Hejdå!♥

2011-01-12, 18:30:22 - URL: http://livetenligtwilmaa.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Tack för en supergod middag! Jag gillar verkligen onsdagar - när du lagar maten...vardagslyx!

Ljusstaken blev ju jättefin...en liten färgklick på smileysen skulle göra susen!

Kramen.

2011-01-12, 18:40:22 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: