Skola....första dagen

Nu är man tillbaka från en rätt okej dag. Jag tyckte att det var rätt kul i skolan.
Men visst. Vi har faktiskt lite fler läxor (Suck?), en ny engelskaläxa.
Glosor, text, Speak up. Det är Speak up som är ny. Vi ska prata om något i en minut framför klassen, alla måndagar frånochmed nu :)
Det kan väl bli rätt kul. Jag tycker att det är lite pinsamt att stå framför klassen, men, jag kanske blir bättre när jag väl får göra det ofta!

I svenskan har det varit bättre :)
Vi ska göra ett arbete om vårt liv, intressen och så. Jag ska berätta lite om mitt liv. Jag ska ta lite bilder hemifrån när jag var mindre och så. Det blir nog bra.
Vi ska göra en Photo story. Det ska bli kul! Det är rätt svårt såhär just nu...när man ska komma på "manus". Vi ska prata in berättelsen. Suck. Jag låter SÅ KONSTIG! Men det tycker väl alla!

Idrotten idag var ovanligt rolig :)
Jag hamnade med Hannah och Filip. Ett rätt okej team. Även om man inte skulle tävla på något sätt.
Vi hade "Skinkträning," det är alltså när man tränar efter att ha ätit så mycket skinka (i vårt fall godis och så, under jullovet...) Det var kul. Vi stod i 90 grader, planka, armhävningar, tåhävningar, tokruset, upphopp, höga knän, situps, och på slutet Kiliboll (har ingen aning om hur det stavas)

Och sedan hade vi SO. Rätt kul. Vi ska arbeta med Europa.
Denna veckan är det Intro (av Lasse). Sedan ska vi välja ett Land och sedan skriva fakta om detta. Vecka 7 ska vi redovisa vårat arbete! Jag måste bli säkrare på att stå framför klassen. Bra dethär :)
Det ska oxå bli rätt kul...!

Annars har vi väl inte gjort nåt mer. Hela första lektionen pratade vi (vi i detta fallet är TJEJERNA I 5B!) på om vårat jullov. Presenter och så.
Sedan har jag och Hilma bytte presenter (VÄLDIGT försenade julklappar), jag fick en jättesöt burk med jordnötter i (hon visste inte vad jag tålde :) Så gulligt av henne!)
Av  mig fick hon ett örngott som det står "Världens bästa kompis ligger här"
Sött av mig oxå tycker jag :)


Ett sött videoklipp!




Riktigt söt faktiskt. Tänk om man var så liten :)

Jag har förstås oxå lånat "När jag hör din röst"! Jey! Det ska bli kul att läsa den.
Hannah sa att det var den långtråkigaste boken i serien. Men hon sa oxå att jag skulle hålla ut :)
Hon har nämligen följt mig hem idag.
Vi åkte lite skärtlapp, pratade om skolan, alla arbeten, twilight, livet. Ja, djupa saker :) Nej, kanske inte. Men mest Twilight :)

Pok ♥
Postat av: Alexandra

Här i Kalmar börjar vi inte förrän imorgon. Jag ser verkligen inte fram emot skolan igen, vi har så mycket läxor och prov hela tiden. Men det är ju faktiskt bara 6 veckor kvar till nästa lov..



Kramar

2011-01-10, 20:29:57 - URL: http://underbaraalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: