16 April

Måndagar är egentligen inte så roliga, speciellt inte efter ett lov, men min dag har ändå varit ganska bra!!



Första lektionen hade vi Samling/Engelska- först gick vi igenom lite vad som hade hänt över lovet (vilka som hade fyllt år, vilka som hade åkt skidor...) och efter en 20 minuter så gick vi över till Engelska.

Först skrev vi 10 (det skulle blivit 20...) meningar och sedan skulle vi "para ihop" de så att det blev en berättelse. Sedan fick vi som läxa att vi skulle skriva klart den. Tydligen skulle man använda många adjektiv!

Andra lektionen hade vi Svenska- vi kollade på en redovisning som en klasskompis hade gjort om Titanic.
Hon är typ expert på det, vilket de skrev om i Barometern i Lördags!
Jag hade faktiskt skrivit in och tipsat om henne och att hon kan jättemycket om Titanic, igår var det ju 100 år sedan Titanic sjönk, så då ville de ha intressrade, och då kom hon med i tidningen!

Så hon redovisade oss om Titanic, jag tycker det är ganska intressant, men väldigt hemskt!!

Efter lunch hade vi Bild- Vi började jobba med, ja, jag vet inte vad det heter. Man ska först göra en figur, sedan ska man limma på tidningspapper efter tidningspapper, efter tidningspapper, och tillslut så ska man klä den, sedan är den klar!
Jag och Emma jobbade tillsammans, vi började på en Systemkamera, den verkade ju ganska lätt... men vi får se hur det blir!!

Sista lektionen hade vi No- Vi gjorde ett No-"test", jag fick 19/20.. jag körde fast på vad det kemiska tecknet för Bly var, men kom ju på att det var Pb sen..
Vi gick igenom testet och sedan fick vi börja göra läxförhörsfrågor, sedan redovisade vi frågorna...

Ja, ganska skön dag!

Nu när jag kom hem så har jag bara ätit mellanmål, satt in kyckligen i ugnen och läst ut min bok (Allt jag säger är sant)! Riktigt bra den med!

Ikväll blir det utvecklignssamtal!! Ahaa.. Men det ska väl gå bra tror jag!!
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! lust att följa varandra via bloglovin?

Kan passa på att skriva lite kort om vad min blogg handlar om.

Jag bloggar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen som försvåras för varje dag som går. Äter 13 mediciner varje dag som ska få mig att må bättre osv. Fråga gärna om du undrar något, svarar på allting!

kram

2012-04-16, 16:42:32 - URL: http://adhdochfoto.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Måndagar kan vara ganska bra faktiskt!

Utveckligssamtalet gick ju jättebra...jag är så stolt!

En mysig stund i Prinsessan fick vi också efteråt...

Kramen.

2012-04-17, 07:17:22 - URL: http://inspirera.blgggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: