17 April

Nu har jag precis kommit hem från båten och Köpstaden!
Jag och mamma tog oss nämligen en runda efter maten, mamma köpte ett par nya "gåskor" och jag köpte en ny sportbh och ett linne (På H&M, hade presentkort där, så behövde bara lägga till 29:- )

Vi gick också runt Biblan där jag lånade en bok och mamma hämtade en!

Det blev The Carrie Diaries! Jag vet inte om den är bra, jag har iallafall inte hört något om den, men det kan väl vara kul att läsa iallafall!!



Första lektionen hade vi So- vi fortsatte på vårt arbete om Anna Mollel och World Children Pricse!
Vi gjorde början på en PowerPoint och vi fick reda på att vi ska göra en "provredovisning" inför klassen imorron, sedan får de komma med förslag på förbättringar, tycker att det ska bli kul!

Andra lektionen hade vi Slöjd- jag gjorde klart min sak, eller, jag har iallafall satt ihop den!
Nästa gång ska jag måla, så jag hoppas att det kan komma en förklaring och en bild på var det är då...

Efter lunch hade vi Matte- vi gick igenom en övningspapper, men när vi hunnit 4 tal så kom min lärare in och sa att det var dax för mig att göra de muntliga nationella proven!
Jag visste att jag skulle få göra de idag, så det kom inte som någon överraskning!

Jag kan inte säga för mycket om hur man gjorde eftersom att det finns andra som inte har gjort det, men det är inte läskigt iallafall, det är bara lite svårt att "diskutera matte", vår grupp tyckte likadant, så det blev ju lite extra svårt..

Sista lektionen hade vi då lite No- vi kollade först på 1½ avsnitt av Hjärnkontoret och när vi hade sett på de så hade vi lite matråd!

Efter skolan idag så följde Emma med mig hem! Trevligt hade vi!
Vi spelade lite allt möjligt (Draw Something?) och gjorde läxorna, och det gick väl bra det med!!

Så nu ska jag bara mysa lite framför tv:en, sedan blir det kudden!
Postat av: Maria - Min väg till fotograf!

Hej jonna!! Skulle du vilja vara med i mina tävlingar? för min skull? :D



Vinn valfri vara på runns.se eller erikasgarderob.se: http://barfotaflickan.blogg.se/2012/march/tavling-valfri-vara-for-150-kr.html#comment



Vinn öronhänge från Xenobia design: http://barfotaflickan.blogg.se/2012/april/tavling-fjader-oronhange-fran-xenobia.html#comment



2012-04-17, 21:21:54 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag har precis läst ut den boken, helt okej är den!

2012-04-17, 21:31:53 - URL: http://underbaraalex.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

En händelserik dag verkar det som!

Alltid kul med en lite shoppingtur...eller hur?

Hoppas att boken är bra!

Kramen.

2012-04-18, 08:12:59 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: