2 April

Dagen idag har varit ganska lugn, det är väl alltid måndagar?! Min dag har iallafall sett ut såhär:

Första lektionen hade vi Samling/Engelska- vi pratade om FairPlay (var det det?) som vår lärare och några klasskompisar hade vart på. Vi pratade om vad vi hade gjort i helgen (vart i Danmark...)

När vi gick över till Engelska började vi skriva på en berättelse (vi fick 10 minuter på oss..), blev inte klar. Men vi fick den i läxa, vi skulle "Måla upp berättelsen" mer nu!
Så jag började på den när jag kom hem, det gick väl ganska bra, men jag tänkte att jag ska låta berättelsen bli bättre och bättre för varje dag... eller kanske inte..



Andra lektionen hade vi Svenska- vi började med att städa... både lådor och klassrummet, hittade massa minnen från 5:an.. gammla berättelser som jag tagit med till 6:an men inte behövde!
Rätt roligt faktiskt, sedan sista minuterna så läste jag min bok, eller, läste ut rättare sagt!

Vi bytte också platser denna lektion. Sitter nu brevid Julia (V.. eller var det W nu igen?)! Bra plats tycker jag!

Efter lunch hade vi Bild- vi fortsatte med Bildanalys, jag målade ett lejon.. eh, gick väl bra?!? Sedan fick jag fortsätta med vad jag ville! Gjorde ju såklart ett Påskkort, lite sött.. lite konstigt!

Sista lektionen hade vi No- vi kollade på två avsnitt av Hjärnkontoret.. är ju ganska roligt, och väldigt löjligt... mästerkrocken?
Vi kollade på Hjärnkontoret - Minne. Så vi skrev upp 10 ord och skulle memorera de (korttidsminne), efter 10 minuter fick vi ett test.
Jag hade: 9/10 rätt, ganska nöjd ändå!



Sedan nu när jag kom hem har jag inte gjort så mycket... gjort ett "utkast" till Engelskaberättelsen och tittat på lite Shake it Up- annars inget mer.. bara ätit då!

Men nu blir det väl kanske lite, ja, engelskagrammatik?
Kanske lite matte också, jag måste kolla igenom diagnosen!

Postat av: Tilda

Just det engelska!

2012-04-02, 18:59:38 - URL: http://enbitavlivet.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Måndagar är inte mina bästa dagar...alltid lika skönt när de är gjorda :)

Nu ser jag fram emot en skön påskvecka...

Kramen.

2012-04-03, 07:05:33 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Maria - Min väg till fotograf

Undrar också om det är v eller w?

2012-04-03, 07:10:08 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Sanna :D

Vad gjorde du i danmark!? :D

2012-04-03, 17:26:20 - URL: http://handlingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: