15 Februari

Det är väl inte så mycket att berätta idag... ja. Det är därför jag inte har bloggat på länge idag :)

Första lektionen hade vi "Förbreredande till de muntliga nationellaproven i svenska" = vi skrev en argumenterande text till något vi gör på fritiden och sedan, någon gång, ska vi prata om det i grupper.
Jag var lite halvrädd i början när Lasse berättade, men nu är jag lugn igen!

Andra lektionen hade vi Idrott = först hade vi lite uppvärmning, balans/situps... ja, sedan spelade vi Harry Potter. Mitt lag förlorade hela tiden ;P
Jag tycker att Harry Potter är jättekul, så jag hade en jättebra lektion!
Efter att vi var klara sprang vi några varv oxå!

Efter lunch blev det Svenska = vi jobbade i en "grammatikbok". Det gick väl oxå ganska bra.
Jag, Wilma och Julia W kom på 10 meningar (det var en uppgift)...och de blev väl lite fantasifulla!

Sista lektionen blev det So = vi skulle haft Svenska då oxå, men eftersom att vi bytte So:n på mrorgonen till Svenska så fick vi ha So då. Vi gick igenom hav/floder/grupper inom Europa. Sedan ska vi göra några frågor.. de började jag på idag..!

Det var väl det vi gjorde i skolan.

Efter skolan följde Wilma med mig hem. Vi åt mellanmål, räknade matte, gjorde matteläxan, gjorde en powerpoint som vi ska ha imorron (om vi får uppträda) och hade det väl ganska mysigt!



Jag har precis kollat klart på Halv Åtta Hos Mig och spelat igenom fiolläxan. Jag har oxå hunnit med att läsa, översätta engelska kapitlet och översatt gloserna.. så är rätt nöjd med mig själv :)

Imorron kanske vi får redovisa det vi har gjort på musiken! Alltså Domino! Jag tycker det ska bli skitkul!!

Meddelande till de som är i min grupp:
Glöm inte kläderna!!! Svart top!

Meddelande till mig själv:
Glöm INTE att föra över powerpointen till USB-minnet!!!!
Postat av: MariaP

sv: vad bra, jag ÄR SKITNERVÖS!!!!! KOMMER TYP DÖ!!

2012-02-16, 07:05:56 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Det kommer att gå superbra! Ni är ju det...superbra alltså :)

Vackert foto!

Kramen.

2012-02-16, 09:40:39 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Wilma

Ja, det gick väl bra med läxorna och Domino!

Fin bild!

2012-02-16, 15:33:54 - URL: http://merenwenn.blogg.se/
Postat av: MariaP

fin bild!

2012-02-16, 15:39:31 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Lovelyeverafter

Fin bild :)

2012-02-20, 19:45:42 - URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: