Mycket information...!

Jag bloggade inte igår... hann inte riktigt :)
Jag har inte hunnit kommentera så mycket, men jag har vart inne och sett alla inlägg på de bloggar som jag följer på bloglovin, bara så att ni vet




Igår då.. eller, ja. Jag kan väl skriva vad vi gjorde i skolan då:

Först hade vi nationella prov hela förmiddagen... vi hade läsförståelse och skrivning igen.
Det gick bra denna gången med!

Efter lunch belv det lite annorlunda.
Först 45 minuter engelska, vi hade läxförhör.. fick gå fram och skriva convict (straffånge), så jag kunde en glosa iallafall!

Efter det 45 minuter matte. Vi håller ju på med miljontal och allt möjligt så vi gjorde något test och någon lek.. gick väl sådär!

Och sista lektionen, So.. eller nutidsfrågor. Vi hade en annan lärare än vad vi brukar, så det blev lite annorlunda. Men det blev väl okej, jag fick 7 / 10.
Helt okej!
Jag hade iallafall ett rätt, frågan var typ:

"Även om det är vinter så är det ändå tid för årets mässa. Mässan höll hus i Göteborg och den sponsrades av blandannat Volvo. Var det en :
Bilmässa
Båtmässa
Motorcykelmässa"

Och eftersom min pappa var där, och jag visste ju att Volvo var en båtmotor oxå, så tog jag ju Båtmässa! Och vilket var rätt? Jo, Båtmässa!
Varför kan man båtsaker, som motorer?


Men efter skolan gick jag till mormor och morfar, eftersom att jag sovit där i natt.
Mamma och pappa är i Stockholm och kollar på båtar, så jag tackade nej och stannade hemma!
Så det första vi gjorde var ju då att åka och handla och bestämma mat, och det blev *Fanfar!* TACOS!
Vilket är jättegott!
Sen satte vi igång med att skära grönsaker till tacosen.. och när det var klart så blev det en jättemysig kvällsmat!

Vi spelade Alfapet (vem vann...? Jo! Jag!) och satte oss framför tv:en. Vi kollade först lite på nyheterna, men sedan blev det På spåret!
Jättemysigt det oxå :thumbup:



Sedan blev det sängen och läsa lite.



Nu imorse så har vi väl bara ätit frukost och ja, slappat lite..
Jag har inte klätt på mig förrens nu, vilket oxå är mysigt.. har hunnit med att läsa ut boken, skrivit recension och valt en ny bok från mormor och morfars bokhylla!
Men jag har ju annat och göra oxå.. jag tänkte kanske skriva lite på min berättelse.. jag har ju skrivit av allt, så måste skriva en fortsättning!
Postat av: MariaP

Jag hade också rätt på båtmässan! eftersom jag vet att yathchs är båtar, så tog jag det, efterskom det stod något på b.... yatch! hehe, ett rätt till mig med :P

2012-02-11, 12:07:26 - URL: http://mittlivsommariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: