21 Mars

Dagen idag har väl varit okej.. inte helt super.. haft lite otur!
Haha.. ja, vaknade allerigsk och fick ta allergitablett,
jag glömde hjälmen när jag skulle cykla så jag öppnade dörren och hämtade den.. när jag stängt och låst började det pipa.. dumma larm..

Resten av dagen blev väl ändå rätt bra...:



Första lektionen hade vi So- vi hade redovisning!! Jag hade glömt bort att vi hade det idag, men jag tycker att det gick bra ändå!!
Vi var sist (fast vi ville vara 2:a.. när vi räckte upp handen sa han bara "Jonna och Wilma... vi tar er sist")

Andra lektionen blev det Idrott- vi hade Fysträning idag... det var alltså armhävningar, tåhävningar, plankan, upphopp, utfall.. ja.. fysiskt!
När vi hade två stationer kvar fick jag kramp i "baksidan av låren..."
Så jag gjorde bara lite situps sedan gick jag och duschade!

Nu kan jag knappt inte resa mig upp.. har lixom en sträckning (möjligt) eller "för-tidig-träningsverk" (vet inte om man kan få det..)
Så att cykla hem var lite svårt!!

Efter lunch hade vi Svenska- vi körde "Smartare än en femteklassare" i två lag.
Jag fick gå upp först, jag hade ämnet musik.
Roligt nog så handlade det om stråkkvarteter.. så jag skrev på vilka instrument som tillhörde.. men vi fick inga poäng, jag skrev bara
Bas istället för Basfiol... försökte förklara att en "Bas" är det där stora instrumentet och att "Elbas" är den elektriska basen... men nej, inget poäng där...

Sista lektionen hade vi
Svenska (igen) - de andra skrev på Huset.. men jag började göra 6B: s tidning.. gick bra.. hann skriva in min artikel och kolla på de fula layouterna...


Det var väl min dag.. ganska okej!
Bara lite otur.. men, har man en sådan dag så har man.. men det har bara blivit bättre och bättre.. och jag har bara blivit gladare och gladare!




Men det riktigt bra med dagen är att det har varit sol!! Det var tillochmed lite soligt på morgonen!! Jippie!
Våren är här! Det finns oxå fjärilar nu!

Hoppas bara inte att jag får träningsvärk imorgon.. iallafall inte i kombination med en sträckning!!


Postat av: Carina - inspirera

Ja, alla dagar kan ju inte vara super...men ganska ok har den väl varit!

En jättegod middag lagade du idag...jag gillar minsann onsdagar lite mer :)

Kramen.

2012-03-21, 18:30:44 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Maria - Min väg till fotograf!

haha, tyckte det var roligt med att ni fick vara sist :P men ska vi också göra artiklar till vår "tidning"?

2012-03-21, 19:00:55 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: