Harry Potter och Fången från Azkaban - Recention

Jag har precis läst ut boken Harry potter och fången från Azkaban.
Av:J.K. Rowling. 
Det är tredje delen av Harry Potter serien.



Baksidan:

Harry Potter går sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Ingenting är sig likt. Sirius Black, den ökände massmördaren som suttit i fägelse i tolv år, är på rymmen. Det sägs att han är på våg mot Hogwarts. De grymma fångvaktarna från Azkaban har kallats in för att hålla vakt. Harry Potter går inte säkerinte ens bland sin vänner... Men han är fast besluten att lösa mysteriet med Sirius Black.

Vad jag tycker om boken:

Jag tycker att den är bra! Den är spännande. Jag gillar boken. Jag har inte läst lika mycket nu, men jag vet inte om det beror på boken. Jag gillade iallafall slutet väldigt mycket. Nackdelen är att det är så långa kapitel....men det kanske är bra för själva boken.

Boken får en 4,5 från mig. Jag tycker att det är lite långa kapitel, men jag gillar absolut boken!

Det var min recention!

Ha det ♥

 

Postat av: Carina - inspirera

Vad härligt att du har läst ut den...nu kan vi ju se filmen :)

Kramen.

2010-10-07, 20:42:40 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: CJ

Bra tycker jag!

2011-11-09, 10:42:20 - URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: