Recept

Min Hemkunskaps soppa har några frågat om. Mormor och morfar =)

Jag tänkte lägga ut receptet:

Koktid på spis va 15 min

Ingredienser
1 msk riven selleri
2 msk riven palsternacka
1 dl riven morot
1/2 hackad gul lök
1/4 skivad purjolök
1 dk finhackad vitkål
1 msk olja
4-5 dl vatten
1st grönsaksbuljongtärning
ev salt och peppar
1/2 krm paprikapulver
Lite klippt persilja

Gör så här
1. Ansa, skala och skölj rotfrukterna och lök 
2. Riv alla rotfrukter på grövsta sidan av ett råkostgärn
3. Hacka löken och vitkålen
4. Fräs allt i olja i en kastrull och rör om
5. Späd med vatten, tillsätt en buljongtärning och låt det koka upp
6. Sänk värmen och låt soppan kokai 15 min
7. Smaksätt med salt, peppar och paprikapulver
8. Skölj och klipp persiljan, strön över soppan



Låter det gott?
Prova själva =)

Hoppas det funkar morfar!
Postat av: Carina - inspirera

Riktigt gott var det! Kan verkligen rekommenderas ;)

Kramen.

2010-10-27, 10:09:31 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: