Påsklov!

Äntligen har vi påsklov! Längtat så!!
Snart, efter fiolen, så har jag en hel vecka framför mig med bara slapp och mys! Och såklart påsk!!

Jätteskönt! ♥


Vår fina "Påskhälsning" från klassen!!




Första lektionen hade vi Matte- jag rättade min diagnos (eller gick igenom den med min lärare), och det jag rättat hemma var rätt..!

De sista tio minuterna redovisade (läste upp) vår engelskaberättelse (för engelskaläraren)


Andra lektionen hade vi Svenska/Film- de första tio minuterna hade vi Engelska och fortsatte att "redovisa" våra berättelser, faktiskt väldigt nöjd!

Sedan fick vi jobba vidare med filmen, fast Lina var sjuk, så vi gjorde någon svenska istället...


Hela eftermiddagen hade vi (Påsk)orientering + aktiviteter! - jag var med Julia C och Johanna!
Man skulle då alltså gå olika runder runt "samhället" och hitta frågor som man skulle svara på! När man gått en runda skulle man göra en aktivitet. Antingen att:

- Förklara för en lärare vart olika platser låg på en karta
- Äggrace (en sådan där lek med ägg.. fast vi skulle ha skeden i handen och inte munnen!)
- Musikkryzz (tror att han kallade det för de...?!)
- Smaktest

Allt var kul tycker jag.. men det roliaste var nog Äggracet och smaktestet. Jag fick smaka tomatjuicen/tomatpuren, men Julia C fick smaka olja och Johanna äppeljuice och svartvinbärssaft..

Lärarna sa att vi skulle få sluta "minst 20 minuter innan" men det fick vi inte, men det blev vanlig tid! Var ju ganska kul ändå! Förutom blåsorna på foten..


Så nu när jag kom hem har jag inte hunnit göra så mycke..! Ätit mellanmål och sett några söta påskkärringar/ påskgubbar (säger man så?), hade faktiskt glömt att det var Skärtorsdagen idag!

Postat av: Carina - inspirera

Härligt med långlledigt...nu ska här mysas :)

Kramen.

2012-04-05, 17:31:36 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: