Tobaksfri Duo

Dagen idag har vart helt okej! Det har inte hänt så mycket...

Vi har gått igenom Tobaksfri Duo,  det är alltså ett kontrakt som man ska skriva på. Kontraktet är på att man inte ska prova på att röka, att snusa eller andra sorters tobak hela högstadiet!
Man ska skriva på med en vuxen, så det blir en Duo, både den vuxna och barnet ska avstå från tobak i dessa 3 år!

För mig känns det helt självklart att man ska skriva på, varför skulle man inte bry sig om sin hälsa??

Så idag när jag kom hem efter skolan så pratade Mamma och jag lite om det, sedan skrev hon och jag på.
Nu har vi då skapat en söt liten Duo i 3 år framåt!



Med dethär pappret / kontraktet ska man lämna in ett foto på sig själv (skolfoto?), det kortet ska finnas på mitt medlemskort.. och medlemskortet behöver man för att man kan få olika rabatter på massa saker, just nu finns det bara rabatter på
BikBok
(10% rabatt),
Gina Tricot (en extra stämpel),
Friskis och Svettis (en gåva när man skapat ett medlemskort där),
Blomsteraffären på Köpstaden (10% rabatt) och
Gratis topping och strössel i Förbutiken till Ica

Så lite roliga förmåner, sedan finns det också olika aktiviteter och sådant som man kan gå på!

HÄR är deras sida: tobaksfriduo.se 

Jag tror att det kan bli väldigt kul! Både kul och viktigt!!
Postat av: Tilda

Tycker oxå det är kul, t.e.x med rabatter..

2012-04-18, 19:34:36 - URL: http://enbitavlivet.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Nu gäller det att vi bestämt oss :)

Kramen.

2012-04-18, 20:19:17 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: