19 April

Dagen idag har vart ganska lugn, eller, Torsdagar är väl alltid lite jobbiga, men lugn har den väl vart ändå..

Första lektionen hade vi Matte- vi gick igenom ett papper (baksidan), som vi sak öva på tills provet imorron!

Andra lektionen hade vi då Svenska/No- Vi hade S.O.S, vi kollade på två filmer...

Efter lunch blev det då Engelska- vi skulle redovisa/låta någon annan läsa upp våra berättelser i en liten grupp och sedan skulle vi återberätta en text som vi fick välja i måndags!
Det gick bra tycker jag!!

Resten av eftermiddagen hade vi sedan S.O.S- vi repiterade lite och fick dra rätt "uttryck" till rätt delar och personer.

Men vi skulle ha haft Musik också.. vilket vi ville ha, men vår lärare skulle göra nationellaprov med alla 6: or..
Så Jag, Wilma, Emma och Jessica gjorde en musiktävling!
Hoppas att ni tyckte det var roligt, för det gjorde iallafall jag!
Ja, ganska lugn dag!
När jag kom hem har jag väl inte gjort så jättemycket förutom att gå på Stråkorkester och att ha lektion... vi spelade lite alltmöjligt (fast det skriver jag egentligen bara för att jag inte vet vad låtarna heter, och jag vet inte om ni är så intresserade...)



Nu blir det nog bara att kolla liteuppgifter till provet imorron, sedan blir det kudden eller tv:en !!


Postat av: Carina - inspirera

En lugn och lagom torsdag tycker jag! Kul att storebror var hemma lite i eftermiddag också :)

Nu blir det enhetsgenomgång och muffins...eller vad tycker du?

Kramen.

2012-04-19, 19:41:09 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Jennie - i det andliga/mediala och det fotografiska

älskar vitsippor!



Vill bara önska dig en riktigt bra helg!

Sedan har jag frågestund i bloggen IMORGON om det andliga/mediala så du får jättegärna vara med på detta :)



Ta hand om dig,

Jennie

2012-04-20, 13:07:17 - URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: