Monte Carlo

Monte Carlo - Filmen hamnade i min brevlåda idag!!



Tack mamma (och pappa... kanske) !!
Då är det bara att ordna filmkväll.. kanske en viss Maria är intresserad :)
Eller vem var det som ville se den?
Antagligen någon som gillar Selena Gomez, och det är väl bara Maria!?


Dagen idag var väl helt okej.. Inget speciellt, som alltid!

Första lektionen hade vi So -  vi började med KartGeografi. Gick väl sådär... vi gjorde ett test med Sveriges olika landskap.. jag visste ibland vad dom hette, fast inte vart de låg och ibland inte alls.
Vår lärare gav oss ledtrådar: Landskapsblomma, vad som är känt därifrån..
Och vem vet det?
Så fick 7/25 rätt. Men jag kunde iallafall mitt egna landskap och grannarna till det :)

Andra lektionen var det Slöjd - jag blev ju klar förra gången så jag skulle börja på en ny sak.
Jag har tappat bort ritningen, så började på "ljusstakar". Ja.. svårt och förklara. Men ni kommer få en bild på resultatet. Jag kan iallafall säga att jag sågade och slipade idag. Nästa gång blir det borrning och målning!!

Tredje lektionen blev det Matte - vi gick igenom det nya kapitelet och sedan fick vi räkna i tio minuter!

Och sista lektionen blev det No - vi fortsatte att tillverka våra "Rörliga djur", och somsagt. Jag och Emma jobbade tillsammans.
Ja, det blev en häst med dansproblem (han går i kors) och en sopkvast till svans, hehe lite Yvig). Men jättesöt!!
Och den rör ju faktiskt  på sig, bara väldigt konstigt :P 

Så ja.. det var min dag! Nu ska jag nog fortsätta att renskriva lite (min berättesle), kanske göra lite läxor!
Postat av: Carina - inspirera

Ja varsågod! Hoppas att den är bra... Det låter ju som en toppenide med filmkväll!

Sveriges landskap är klurigt, men jag tror minsann att du fixar det också.

Kramen.

2012-02-07, 16:46:01 - URL: http://Http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: MariaP

AHHH! MONTE CARLO!!!!! OMG!!! MÅSTE SE MÅSTE SE MÅSTE SE!!!

2012-02-07, 17:01:43 - URL: http://mittlivsommariaa.blogg.se/
Postat av: WilmaH

Jag tror att det var du och jag som pratade om att se den någon gång, men Maria är ju det sanna Selena Gomez-fanet! ;)

2012-02-07, 17:06:46 - URL: http://merenwenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: