Tillbaka från Oskarshamn

Dagen idag har varit helt okej, ganska rolig faktiskt :)

Vi har ju inte gjort mycket annat än att spela fiol..6 olika låtar har vi övat in, roligt att få lära sig saker!
Lärarna (ja.. de som lärde oss) hade valt ut alla låtar, och vi hade ju fått de i torsdags.. men det är kul när de blandar allt möjligt.. lite klassiskt med sådant man hör på radion!

Vi spelade tillexempel Titanum och We Found Love, gillar de låtarna, och det är ju ganska häftigt att lyssna på de efter och förstå att man kan göra mycket med stråk! :thumbup:



Riktigt bra låt!

Så nu har jag ont i ryggen (jag har suttit rakt hela dagen..?) och ont i axeln (stråkat hela dagen...)
Men jag tycker det har vart jättekul att spela och bara var i Orskarshamn med Lilla Länsorkestern!

Kan ju oxå säga att Stora Länsorkestern, de är Superduktiga! De spelade tillexempel "Eine Kleine Natchmusik".. av Mozart (som alla har hört)

Klicka bara HÄR för att få se en orkester spela den, och ja.. om ni orkade se klart, det var såhär de spelade.. helt unbeliveble!!
Postat av: Maria - Min väg till fotograf

Bra att det gick brea :P

2012-03-03, 21:09:05 - URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Ni var helt otroligt bra! Vilken tur att jag åkte upp och fick njuta av ert fiolande!

Kramen.

2012-03-03, 21:32:41 - URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: