Getterö- berättelsen!

Nu är jag hemma från Getterö, och jag har sovit någon timma, ätit och duschat! Jag är riktigt trött, men jag frösöker nu blogga för att jag inte ska gå tillbaka till sängen och somna..

Dagarna har vart väldigt bra! Jag hade tyvärr inte med mig kameran men jag har bett om att få lite bilder och om man känner för att skicka några bilder till mig så är det helt okej!


Vi har gjort mycket! På morgonen när vi kom dit så fick vi ju fixa våra sovplatser och jag gick på en liten skogspromenad.
Det blev Korv mé br´ö till lunch och när klockan började närma sig 2 delades vi upp i 6 olika lag och skulle gå på jakt, Geocatch.
Det var mattegåtor också.. vår grupp kanske inte var den bäste, men vi fick iallafall 1/7 rätt.
Men vi gick runt i skogen och vi hittade alla "skatter". Till eftermiddagsfikat fick vi kladdkaka!

Sedan hade vi fri lek igen.. många badade eller spelade Volleyboll.

Till mat fick vi fläskfilé med potatissallad och massa andra tillbehör. Det var jättegott, och det det var mysigt att sitta där hela klassen ute på en ö!!

På kvällen fortsatte väl badet och Volleybollen, men när det blev senare satte sig alla vid lägerelden och vi sjöng, Maltes pappa spelade gitarr, massa konstiga låtar... och sedan övergick vi till att prata gamla minnen.
Det finns faktiskt lite att prata om när man gått tillsammans i 7 år!

Vid 2.00 tiden blev det kaos vid lägerelden och alla tvingades att gå och lägga sig, jag hade redan gått och lagt mig, men inte somnat.
Vid 3.15 väckte Jessica mig, för hon hade tydligen tråkigt... och sedan dess har jag vart vaken.
Det var inte många som sov mer än så.. 1 timme är inte någon skönhetssömn precis..

Så det sista på denna dag har inte vart så rolig.. många har varit irreterade på allt och alla och vi har vart jättetrötta!


Det var väl vår helg! Riktgt mysigt! Det är lite sorgligt att det är en av de sista sakerna vi gör med klassen, men vi har haft kul, och vi kommer nog aldrig att glömma vår klassresa...!!

Och nu är det faktiskt inte länge kvar till sommarlovet, bara en vecka! Jag längtar faktiskt så!

Förra året såg det ut såhär:



Men iår blir det nog lite mer tårar, tror jag..!!
Postat av: Tea

SV: Tack så mycket, hoppas att du med får det! :D



Kraam

2012-06-08, 16:26:06 - URL: http://teajohnsson.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Låter som om ni har haft händelserika dagar tillsammans! Vädret blev ju ok också...vilken tur!

Nu är det snart skolavslutning...så skönt!

Kramen.

2012-06-08, 16:39:21 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Wilma

Sv: Ja, men precis! Resan var superbra, superkul och superperfekt!



Ja.. lite mer tårar i år kanske..!

2012-06-08, 17:58:48 - URL: http://coverbywilma.blogg.se/
Postat av: Tilda

Tack så mmycket för denna jätte roliga klassresa!

2012-06-08, 19:20:00 - URL: http://enbitavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: