26 Mars

Dagen idag var ganska lugn.. måndagar är lugna! Förutom att vi får läxorna då..!!

Första lektionen hade vi Samling/Engelska- vi, ja.. pratade om vår lärares liv (?) och drog över på engelskan..  men när vi hade pratat klart om hans sommarjobb.. spelade några upp sin engelskateater (alla utom vi och en annan grupp). Efter det fick vi läxan:
"Stjärnsidorna (de viktiga sidorna)" + 64 glosor + engelskateater (för mig iallafall) + "berätta-om-sig-själv-efter-punkter", sedan fick vi skriva om oss själva!
Det gick väl ganska bra..!

Andra lektionen hade vi Svenska/Musik- min grupp fick musiksalen, så vi (Jessica och Wilma) skrev om vårt manus och vi sjöng igenom Someone Like You.
Den lektionen var väl oxå ganska bra!

Efter lunch hade vi Bild- vi målade inte utan såg på två tecknade filmer om Leonardo DaVinci och Monet.
Vi fick anteckna lite! Det var väl inte det roligaste, men ja, det var ju ganska kul att se på två tecknade fula gubbar som gick runt och berättade om sig själv, de berömde ju sig själva oxå!

Sista lektionen hade vi No- vi gick igenom de rätta svaren på Instuderingsfrågorna, fick lite mer läxor
Matteläxa + Noläxa...
Vi kollade på en till tecknad film.. eller ja, om S.O.S!
Sista lektionen är ju alltid skön!


 
När jag kom hem sedan har jag väl bara myst runt lite egentligen. Jag skrev klart engelskan om mig själv, så nu är det bara att öva på det.
Jag har ätit, läst lite och joggat en runda.. så nu tänkte jag väl då fortsätta med engelskan och kanske göra lite No oxå.. kan väl bli en ganska mysig kväll!!

Det har ju vart soligt nästan hela dagen idag! Det är så skönt!

Postat av: Carina - inspirera

Nu känns det minsann att våren verkligen är på ingång...

Att sitta ute och fika är mysigt - även om det är lite kyligt i viden!

Måndagen är avklarad :)

Kramen.

2012-03-27, 15:13:46 - URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Lovelyeverafter - Mammalivet, foto & design

Fin bild!

2012-03-27, 20:55:39 - URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: